גלעד כ"ץ תוקף: "הופכים את רה"מ לקצין בטיחות"

אייל ראובן No Comments on גלעד כ"ץ תוקף: "הופכים את רה"מ לקצין בטיחות"

גלעד כץ בשיחה עם "קול חי": "התפקיד של רה"מ זה להתוות מדיניות כללית בכל תחום. האם הוא יכול בכל רגע נתון לדאוג לכל אירוע כזה או אחר? בוודאות שגם עכשיו לראש הממשלה הנוכחי אין מושג ירוק על הרבה נושאים שמונחים על שולחנו; מי שחושב שרה"מ צריך לדעת איפה נמצא כל פתח יציאה במירון לא מבין על מה הוא מדבר"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גלעד כץ, לשעבר יועצו של נתניהו והקונסול הכללי של ישראל בדרום-מערב ארה"ב, שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), על מכתבי האזהרה ששלחה ועדת מירון ל-18 מעורבים באירוע.

בפתח השיחה הוא נשאל לגבי עיתוי שליחת המכתבים: "לגבי שאלת העיתוי יש לי תהיות גם כלפי חקירות וכתבי אישום ערב הבחירות הקודמות-קודמות. שום דבר אינו תמים, אינני תמים. אבל לב העניין הוא עצם שליחת המכתבים".

הוא הסביר: "מכתבי האזהרה נועדו להתריע בפני אותם אנשים שהוועדה עשויה לראות בהם אחראים למחדל כדי שהם יוכלו להתכונן, לא בהכרח שכל מי שאחראי זה ברמה הפלילית. אם זה הולך לכיוון הפלילי זה מגיע לפתחו של היועמ"ש ואז לבית המשפט".

הוא מתח ביקורת על הטלת האחריות על ראש הממשלה דאז נתניהו: "אולי צריך לדבר על מה התפקיד של ראש הממשלה בנושא הזה. כי לפי מכתבי האזהרה נתניהו לא פעל כמצופה לתקן את הליקויים. אבל מה, אתם רוצים, להפוך את ראש הממשלה לקצין בטיחות ראשי? לא יהיה לו זמן לכלום".

הוא התייחס לעדויות החוזרות הצפויות בפני הוועדה: "אני לא יודע איך חברי הוועדה יחשבו את הזמנים. אני מתקשה לראות אותם דוחסים כל כך הרבה ב-60 יום. אבל ניסיון העבר מלמד שלפעמים הם הצליחו לעשות את הבלתי יאומן מכל מיני סיבות "ענייניות".

הוא המשיך: "מה הוועדה הזו רוצה ואיך היא מגדירה את תפקידו של ראש ממשלה. ראש ממשלה צריך לרוץ בכל השטח ולדאוג לנושאי הבטיחות בכל אירוע? ובכל כביש שיש בו תאונות ראש הממשלה יעמוד ויכוון תנועה?"

לטענתו "התפקיד של רה"מ זה להתוות מדיניות כללית בכל תחום, להביא תקציבים ולמנות אנשים וכל הזמן לדאוג שהמדיניות שאותה הוא מימש מקודמת. האם הוא יכול בכל רגע נתון לדאוג לכל אירוע כזה או אחר? בוודאות שגם עכשיו לראש הממשלה הנוכחי אין מושג ירוק על הרבה נושאים שמונחים על שולחנו, כי זה לא אפשרי. מי שחושב שרה"מ צריך להכיר את 'תיק מירון' ולדעת איפה נמצא כל פתח יציאה לא מבין על מה הוא מדבר".



0 תגובות